EST ENG RUS

Nutilabor



Lauri Viliberti sõnavõtt Kogemuskonverentsil

 

Muutuvas ühiskonnas muutuvad ka õppimis- ja õpetamismeetodid. Mõne õppeaine puhul on põhitõed igivanad ja muuta saab vaid meetodeid. Samas on ka ained, mis arenevad ajaga käsikäes. Just sellise õppeaine-, töö- ja tehnoloogiaõpetuse õpetajana tärkas minus huvi käsitleda oma ainet laiemalt ja tuua oma tundidesse midagi innovaatilist ja haaravat. Üks valdkond, mis mind mõne aasta eest paelus oli robootika. 2011. aastal osalesin Eestis läbiviidavatel robootikakoolitustel ning juhuse tahtel avastasin enda jaoks Comeniuse täiendkoolitusprogrammi. Comeniuse finantseeringuga täiendasin oma robootikateadmisi Kreeta Ülikoolis,
Kreekas, ning peale naasmist asusin väikeste, kuid sihikindlate sammudega robootikat õpetama. Koostöös kooli juhtkonnaga soetasin esimesed robotiehituskomplektid, tutvustasin oma mõtteid kolleegidele ning kaasasin ka edasisse arendusprotsessi kooli füüsikaõpetaja.

Aja möödudes kasvas õpilaste huvi robootika vastu niivõrd suureks, et tekkis vajadus koondada huvilised õppetöövälisesse huviringi. Esialgu tegutsesime koolipäevade lõpul vabades klassiruumides, vahel lausa koridoripõrandal- vältisime aga tööõpetuse klassi, kuna sealne tolmune keskkond võib elektroonikale halvasti mõjuda. Selline ruumist ruumi seiklemine oli tüütu tegevus kogu oma varustust kohale vedada ja hiljem tagasi hoidlasse viia, kuid muid lahendusi esialgu ei olnud. 

2012. aastal avanes koolil võimalus liituda Comenius partnerprogrammi abil robootikaalase rahvusvahelise projektiga, mis omakorda rajas soodsad tingimused robootikaõpetuse edasiarendamiseks. Täiendada sai pisut inventari kuid peamine oli võimalus külastada erinevaid Euroopa koole. Välilähetused olid ühelt poolt rikastavad teisest küljest innustavad – nähtu võib kokku võtta lausega „seinast seina“. Oli koole, kus tehnoloogiline tase oli väga nõrk ja samas koole, kus tase oli vägagi tugev. Minu rõõmuks julgen kinnitada, et tehnoloogiliselt kuulusime just sinna tugevamate poole peale - olgu see siis robootika valdkonnas või IKT vahendite rakendamise osas üldisemalt. Välisreisidel oli alati kaasas ka väike grupp õpilasi ja mõni kolleeg ning peale igat naasmist jätkus arutelusid pikemaks, et mis moel saaks robootika õpetamiseks vajalikku keskkonda veelgi paremaks muuta ja kuidas üks või teine kolleeg saaks selles abiks olla.

2013. aasta oli selles osas murranguline – kogu eelneva aasta oli robootikaring igal vabal võimalusel „okupeerinud“ aeroobikasaali. Klassiruumi, mis esialgu oli tööõpetuse metallitööde klass, kuid peale kooli renoveerimist muudeti aeroobikasaaliks. Robootikaringi õpilased ise olid oma teadmisi ja oskusi selleks ajaks juba korduvalt tõestanud, olles edukalt esinenud Eesti võistlustel ning esindanud ka Eestit Euroopa meistrivõistlustel. Juhtkonnaga tulevikuplaane arutades sai selgeks, et meie ühine soov on arendada ja laiendada robootika õpikeskkonda veelgi edasi ning ühine otsus oli, et aeroobikasaalist saab hoopis tehnoloogiakeskus.

Tänaseks on tehnoloogiakeskuses oma koha leidnud nii I kooliastmele suunatud robootikaring kui ka II ja III kooliastme robootikud. Lisaks toimuvad seal ka mitmed algklasside tunnid, kus uuritakse lihtsamaid füüsikalisi nähtusi ja tegeletakse konstrueerimisega. Tehnoloogiõpetuse valdkonnast on sinna lisaks kolinud pneumaatikaja elektroonikaõppe komplektid. Suurenenud on ka töörühm, kes antud valdkonnas tegutseb. Koostöö ja sihikindlusega saab nii aeroobikasaalist
tehnoloogiakeskus ja võib-olla ka mõnest tänasest õpilasest tuleviku Albert Einstein või Bill Gates!


Robootikapäev „Tuleviku kool“

21.11.2014 toimus tallinna Kristiine Gümnaasiumis ülelinnaline robootikapäev „Tuleviku kool“, kus osales nelja kooli viis võistkonda.

Võistondi tunnustati järgnevalt:

Robotimängu parim - Ristiku Põhikool;

Parim projekt - Tallinna Kristiine Gümnaasium;

Võimsaim robot - Tallinna Südalinna Kool (5. klass);

Parim uustulnuk - Tallinna Lilleküla Gümnaasium;

Fantaasiarikkaim esitlus - Tallinna Südalinna Kool (3.-4.klass).


Robootikute edukad tulemused Eesti Meistrivõistlustel

15-16. märts toimus Lennusadamas robootikavõistluse FIRST LEGO League finaalvõistlus. FLL võistlusest võtab poolfinaalides osa üle 50 võistkonna ning 20 parimat saavad võimaluse osaleda finaalis. Antud võistlus on robootikute hulgas kõige prestiižem ning keerukam kogu hooaja jooksul. Tallinna Kristiine Gümnaasiumist pääses finaali 2 võistkonda: "Öökullid" ja "Robopro´s". Esimese võistluspäeva lõpuks tuli tõdeda, et meie kooli robootikud on tõeliselt tugevad, sest 5. klassi õpilastest koosnev meeskond "Robopro´s" lõpetas avapäeva robotimängus esikohal ning kolmandat kohta hoidis kindlalt võistkond "Öökullid". Teisel võistluspäeval jõuvahekorrad pisut muutusid ning finaali lõpuks pidid "Robopro´d " leppima üldarvestuse 4. kohaga. Edu saatis aga "Öökulle", kes ainsa võiskonnana ületasid maagilise 500 punkti piiri (olgu öeldud, et laua maksimuskoor on 606 punkti). Pingelises lõppmängus tuli küll tunnistada konkurendi paremust kuid robotimängu 2. koha karikas oli auga välja teenitud. Lisaks hindasid kohtunikud meeskonda "Öökullid" üldarvestuses 2. koha vääriliseks. Üllatus saabus aga gala lõpul. Kuna selle hooaja Meister osaleb juba FLL turniiril Torontos siis avanes meeskonnal „Öökullid“ võimalus esindada Eestit FLL Euroopa Turneel, mis toimub 28-31 mai Hispaanias Pamplonas. Eesti ja Tallinna Kristiine Gümnaasiumi esindamine sellel turniiril on “Öökullide” jaoks väga suur au!


FLL karikad toodi koju

Laupäeval 7. detsemril toimus meie kooli ruumides robootikavõistluse FLL (FIRST LEGO LEAGUE) Põhja-Eesti poolfinaal. Meie kooli esindavad meeskonnad olid väga tublid ja lõpetasid võistluse edukalt. Meeskond "Robopro´s" pälvis esikohakarika põhiväärtuste kategoorias ning võistkond "Öökullid" tõi koju nii robotimängu kategooria esikohakarika kui ka Põhja-Eesti poolfinaali Meistrikarika.


Poolfinaalis osales 23 võistkonda Eestist ja ka Soome võistkond. Võitlusel on 4 kategooriat: robotimäng, robotidisain, meeskonnatöö ja põhiväärtused, projekti koostamine ja kaitsmine. Meie kool oli sel korral esindatud 2 võistkonnaga: "Öökullid" mis koosneb 8A poistest ning võistkond "Robopro´s", kuhu kuuluvad 5 klassi poisid-tüdrukud ning õpilased ka 8. ning 10. klassist. Kodukooli julgustavate seinade vahel võtsid juba esimeses robotimängu mänguvoorus liidripostsiooni  "Öökullid" ja teist kohta hoidsid terve päeva vältel "Robopro´s" esindajad (liidrite maksimaalne tulemus oli mängulaual 453 punkti, Robopro´s saavutas maksimaalselt 362 ning kolmanda koha meeskonna parimaks tulemuseks jäi 280 punkti!)
4 parimat meeskonda pääsesid ka päeva lõppvõistlusele, kus esialgu kõik said ühe mänguvooru, kaks parimat selles said edasi ning võistlesid omavahel veel kahel korral, ning nende viimase kahe läbimängu punktid liideti. Kahjuks aga terve päeva edukalt läbinud "Robopro´s " meeskonna robot vedas neid lõppvõistlusel alt ja kahe parima hulka pääsesid vaid "Öökullid". Nüüd jäi loota vaid "Öökullide tulemusele. (Uskumatu, kuid tõsi, hea õnne korral oleks esimesed kohad jagatud meie kooli võistkondande vahel). Väga põneva lõppvõistluse suutis sel korral võita "Öökullide" meeskond, seda vaid 15 punktilise eduga.
Seega robotimängukarikas oli käes. Auhinnatseremoonial selgus, et Öökulle peeti ka läbi kõikide alade tugevalt esinevaks meeskonnaks ja sellega kaasnes ka poolfinaali Meistrikarikas.
Robopro´s sai aga põhiväärtuste kategooria esikohakarika just seetõttu, et  oli väga tugev oma põhiväärtuste väljanäitamises- hoolimata suurest vanusevahest õpilaste vahel toimisid nad hästitöötava teineteist austava ja hindava meeskonnana.


Nutilaborist

  

NutiLabori eesmärgiks on anda meie huviringi lastele teadmisi ja praktilisi kogemusi robootikast.

Vaata Maailma , Elioni, EMT ja Microsofti poolt 2012. aastal algatatud NutiLaborite projekti eesmärgiks on arendada noorte infotehnoloogia-alast huvitegevust Eestis. NutiLabori projekti tutvustuse ja toetajad leiateNutiLabori kodulehelt

 


Tulevased sündmused:


31.10 Halloweeni stiilipäev, vahetunnidisko
14.11 Koostööpäev

Rohkem infot: huvitegevus -> sündmuste kalender



Logi sisse

Tunniplaan 

  

Klõpsa Padleti ikoonil ja

vaata näiteid IKT

kasutamisest koolitundides

 

"Aktiivne ja turvaline koolipäev"

 

 

Erasmus+ projektid

Kaasava hariduse põhimõtete rakendamise toetamine Tallinna koolides

Rohelise kooli programm on ülemaailmne ja selles osaleb ligi 60000 õppeasutust rohkem kui 72 maalt. Täpsemalt saab uurida FEE Eco-Schools Global kodulehelt. Programmi tegevusi koordineerib Eestis Tartu loodusmaja, liitunud õppeasutuste ja programmi kohta saab täpsemalt lugeda siit. Programm toob keskkonnahoidliku mõtteviisi õppeasutuse tegemistesse süsteemselt ja terviklikult, aidates lastel ja noortel kujuneda jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks inimesteks. Meie õppeasutus liitus programmiga aastal 2023.